Week 31&32: KL, Singapore, hello and goodbye - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kim Diender - WaarBenJij.nu Week 31&32: KL, Singapore, hello and goodbye - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kim Diender - WaarBenJij.nu

Week 31&32: KL, Singapore, hello and goodbye

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Mei 2018 | Singapore, Singapore

Met iets vertraging hier dan week 31 en 32. Normaal gesproken combineer ik weken niet, maar week 31 is weinig interessant, plus dat ik deze week even een off weekje genomen heb. Een weekje op één plekje, een bekend plekje, ons eigen kamertje en een ‘bekende’ buurt. Wat was dit welkom! Om deze reden besloot ik om mijn blog dan ook te combineren deze keer. Gelukkig zijn jullie erg geduldig inmiddels.

Zondag hadden Baby en ik wederom een lui lekker dagje. Na heerlijk te hebben uitgeslapen en gewacht te hebben tot de dagelijkse bui voorbij was (het was echt net Nederland hier!) liep ik naar Starbucks en Dunkin Donuts voor een ijskoffie en een broodje. Mijn dagelijkse stappen overdag, want zoals iedereen weet, zonder koffie functioneer ik niet en kun je me ook beter niet in de buurt hebben haha. Daarna liepen we terug naar het hotel voor een middagje Netflix. Rond 7 was het tijd om naar de KLCC tower mall te lopen. Hier aten we allereerst wat in de foodcourt en daarna gingen we naar de bios. Baby en ik hadden de dag ervoor beide een film uitgezocht en vandaag was het tijd voor the Greatest Showman. Aangekomen in onze zaal, bleek dit een zaal te zijn met lounge banken. Hoe relaxt! Prima filmpje kijken op deze manier. Na een avondje bioscoop liepen we terug richting het hotel, waar Sajeef en Atta buiten zaten en vroegen of we met hun mee uit wilden. Prima, waarom ook niet!

Maandag hadden we om 2 uur de wekker gezet. Nu hoor ik jullie denken 2 uur? Na een avondje stappen in Kuala Lumpur, ook wel uitgaansparadijs waar het elke avond ladies night met free drinks is, is 2 uur nog niet de meest beroerde tijd. Eenmaal uit bed werden we eerst wakker met een koude douche, de heater was kapot… Scheelt dat je op deze manier wel goed wakker wordt. Daarna liepen we via Starbucks richting de mall voor film nummer twee: Black Panther. Wederom in de lounge banken zaal. Wat heerlijk om weer even van dit soort normale dingen te ondernemen en bioscoopjes te pakken en onder mijn rots weg te komen. Na een goede film liepen we via het hotel terug naar een restaurantje waar we hadden afgesproken met Mary, het Filipijnse meisje van vrijdag avond. Samen met Mary en een vriendinnetje van haar aten en dronken we wat in het Turks/Marokkaanse barretje/restaurantje en daarna lieten we ons alle barretjes binnen slepen voor ladies night. Nee het was geen grap toen ik zei dat het elke dag ladies night was en we overal free drinks kregen. Hoe het uit kan is onduidelijk, maar prima. Daarna ging ik terug naar het hotel, omdat ik toch wel heel moe was. Baby en Mary gingen nog uit.

Dinsdag deden we wederom een dagje niks. Veel daagjes niks, maar dit hadden we beide even nodig dus dat komt goed uit. Uiteraard deed ik wel mijn dagelijkse stappen naar Starbucks en een smoothie barretje. Daarna zijn we in bed gaan liggen netflixen, hebben we wat gegeten in de straat en hebben we in de avond sociaal gedaan op het terras voor het hotel met Sajeef en Atta.

Woensdag zouden we de bus naar Malacca pakken, maar Baby werd heel naar wakker, dus we besloten dan ook maar om in Kuala Lumpur te blijven. Nadat we het hotel verlengd hadden, wederom, liep ik naar Starbucks voor een koffie en naar de smoothie bar voor een juice voor Baby. De rest van de middag hebben we onder het genot van een regengeluid, again, in bed gelegen met de laptop en netflix. In de avond ging het wat beter, maar omdat we het niet wilden pushen zijn we in onze straat wat gaan eten en zijn we daarna optijd gaan slapen.

Donderdag ging het beter met Baby, maar besloten we om Malacca volledig te laten voor wat het was. We hadden allebei weinig zin om een bus te pakken naar het zuiden en dan al haastend en net niet de stad te moeten bekijken. Om deze reden besloten we dan ook maar om Malacca te laten voor wat het was en op zoek te gaan naar een vlucht naar Singapore. Nee ik doe echt niet aan bussen… Zeker niet als een vlucht ongeveer dezelfde prijs is. Tijdverspilling en een stuk minder comfortabel haha. Gelukkig denkt Baby er net zo over. Nadat we een vlucht geboekt hadden gingen we naar een oosterse all-you-can-eat met Sajeef en F., Sajeed zijn beste vriend. Na het eten regelde ik nog het een en ander qua vluchten met Mark en daarna gingen we uit met Sajeef, F. en Atta.

Vrijdag werden we wakker met het geluid van een enorme stortbui, dus draaiden we ons eerst weer om. Nadat het weer droog was besloten we richting de Mall te lopen voor nog maar een keertje bioscoop. Als we dan toch alle goede films meepakken, dan ook maar gelijk Avengers: Infinity War! Aangekomen bij de bios, bleek de film pas 3 uur later voor het eerst te draaien. Dan maar vermaken in de mall. Nadat we wat gegeten hadden liepen we naar het KLCC-park naast de mall waar we genoten van de fontein show. Toen we dorst kregen en toe waren aan verkoeling liepen we terug naar de supermarkt in de mall, waar we achtervolgd werden door een random jongen. Baby en ik hadden dit beide al gezien, maar aangezien het midden op de dag was en we in een drukke mall waren, maakten we ons niet heel druk. Wat we overigens wel heel lief vonden, was dat een onbekend meisje ons stopte en vertelde: “there is a guy following you”. De wereld heeft meer van dit soort mensen nodig! Na een boze blik, hebben we deze jongen ook niet meer teruggezien. Bizar. De rest van de middag liepen we nog wat door de mall, bekeken we winkeltjes en speelden we met Lego. Voor de film aten we nog snel wat op de foodcourt en daarna was het dan eindelijk tijd voor Infinity War. Helaas deze keer in een normale zaal. Na de film liepen we terug naar het hotel, waar we eerst nog de laatste dingetjes regelden voor Singapore, voor het tijd was voor ladies night (of beter: ladies life) en een laatste avondje uitgaan.

Zaterdag mochten we gelukkig laat uitchecken, toch handig om een tijdje in hetzelfde hotel te verblijven en de eigenaar te kennen. Koffie besloten we op het vliegveld maar te halen, aangezien het wederom regende… Gotta love Holland, ehh Kuala Lumpur. Met een Grab gingen we naar het vliegveld, waar we allereerst koffie haalden – beter voor de rest van de wereld. Daarna checkten we in en sloten we achteraan één van de vele rijen voor de douane en tassen controle. Eenmaal door alle controles, bleken we in de oudste en saaiste hal van KUL te zitten. Dit terwijl KUL een enorm modern vliegveld is. Beetje jammer weer. Gelukkig kunnen Baby en ik ons heel goed vermaken met weinig en doodde we aardig makkelijk de tijd tot boarding time. Boarding time was deze keer echter geen boarding time. Om 18:20 gebeurde er namelijk niks. Maar dan letterlijk niks. Geen boarden, geen informatie, geen aanpassingen op de schermpjes, gewoon niks. Om 19:00 was dit nog steeds zo en het leek ook niemand iets uit te maken… Kan allemaal ja. Om 19:30 mochten we eindelijk boarden, waarna we vervolgens nog ruim een uur in het vliegtuig zaten, voordat we eindelijk de lucht in gingen. Gotta love AirAsia with their affordable tickets… Gelukkig verliep de vlucht wel soepel en rond 10u kwamen we dan eindelijk aan in Singapore. Wat enorm luxe is dit vliegveld! Geen rijen, geen rommel, alles is duidelijk en overzichtelijk en hypermodern. Beide hadden we niet meer het idee dat we in Azië waren. Wat een bizar groot verschil. Behalve dat alles hypermodern was, ging het ook allemaal veel sneller dan op andere Aziatische vliegvelden en hadden we binnen een kwartier onze entree stempels en bagage. Met een Grab gingen we vervolgens richting ons appartement, welke we via Airbnb geboekt hadden deze keer. Aangekomen bij het adres deden we er nog ruim een uur over om het juiste appartement te vinden, wat een chaos. Ons appartementje is in China Town, dit gedeelte was heel anders dan het vliegveld. Zoveel minder netjes en overzichtelijk. Maar goed wel lekker centraal en betaalbaar. Nadat we eindelijk het appartement gevonden hadden, pakten we onze spullen uit, maakten we de bedden op en zochten we online waar we de champions league finale konden kijken. Nadat we een barretje gevonden hadden, besloten we deze te gaan bekijken. Omdat de bar bijna leeg was en we nog ruim 2 uur hadden voordat de wedstrijd zou beginnen, besloten we nog wat rond te lopen en te kijken of er nog een andere plek was. Al vrij snel kwamen we uit bij Clarke Quay, het nightlife district van Singapore. In tegenstelling tot de eerdere wijken was het hier gezellig druk en leek het niet op een ghost town. Daarnaast vonden we 3 barretjes waar we de finale konden kijken, dus we besloten hier dan ook maar te blijven en de finale te kijken. Zelf gunde ik het Liverpool meer dan Real, maar aangezien Baby een echte Madrileen is en de Liverpool fans in de bar stom deden, besloot ik samen met Baby Madrid maar aan te moedigen. Na het laatste fluitsignaal, sloot de bar direct. So much for nightlife in Singapore. We besloten maar een taxi te zoeken naar het vliegveld om Mark op te halen, aangezien hij om 6 uur landde. Gelukkig leefden wij al een week zo’n beetje in de Europese tijdzone, dus was dit nachtje skippen niet zo’n hele grote uitdaging. Nadat we Mark verwelkomt hadden, boekten we een Grab terug naar het hotel en gingen we rond 8u eindelijk slapen.

Zondag werden we rond 17u wakker en gingen we nadat we alle drie gedoucht hadden eerst maar eens opzoek naar koffie. Gelukkig hadden Baby en ik al het een en ander gespot de nacht ervoor en was niet alles compleet nieuw. We hebben, voor de verandering, namelijk alle drie geen lokale simcard, dus mogen op de old school way dingen zoeken. Na een kop koffie, zochten we via de Starbucks wifi uit hoe we bij het Merlion park en de Gardens by the Bay kwamen. Via de rivier genoten we van alle mooie verlichte gebouwen en deze veel te moderne stad, voordat we genoten van de bekende Super Trees en de andere geuren en kleuren in het park.

Maandag gingen we wederom iets later de deur uit dan gepland, begonnen we onze dag met koffie en liepen we via de rivier richting het Merlion park. De dag ervoor hadden we in Esplanade Theatre Mall, tussen Merlion park en de Gardens by the Bay, iets gelezen over een show en dit leek ons wel het proberen waard. Vandaag genoten we van de mooie gebouwen en parken in het licht, voordat we aankwamen bij Esplanade. Eenmaal in de Mall zochten we een plekje voor de show. De show werd gedaan door een meisje met een imitatie talent. Ondanks dat we eerst een beetje twijfelend zaten van “hmmm… als het slecht is kunnen we altijd nog gaan” genoten we met volle teugen van de show. Wat was dit meisje enorm goed! Behalve dat ze heel veel bekende zangeressen ontzettend goed kon nadoen, het klonk echt net of ze er zelf waren, deed ze ook nog de minions en andere figuurtjes perfect na. Wauw! Na de show liepen we door naar Marina Bay Sands Mall, welke bizar groot was. Zo groot dat er zelfs een bootje door ging en we het voor elkaar kregen om te verdwalen. Dit verdwalen leidde overigens wel tot het vinden van een Italiaan! Guess who was happy haha. Na een goede maaltijd liepen we terug naar het appartement, waar Baby haar laatste spulletjes nog inpakte en we daarna gingen slapen.

Vandaag stonden we om half 6 op om Baby uit te zwaaien. Zo ontzettend raar dat Baby weg is na zo lang! Al met al heb ik sinds ik vertrokken ben uit Nederland ruim 12 weken met Baby opgetrokken. Wat gaat de tijd snel! Nadat we afscheid genomen hadden van Baby gingen Mark en ik terug naar ons appartementje en sliepen we nog een paar uurtjes. De rest van de dag hebben we wat rondgedwaald in de stad, waar we leuke parkjes, de Supreme Court, parlementsgebouwen en andere leuke beelden tegen kwamen. Ook besloten we terug te lopen naar het Gardens by the Bay park, omdat we hier nog niet met daglicht geweest waren. Een betere timing voor dit park konden we niet hebben, aangezien we hier getrakteerd werden op een prachtige zonsondergang tussen de super trees. Nadat we nog wat door het park liepen, gingen we terug naar de Italiaan van gisteren waar we wederom genoten van een goede maaltijd en besloten we de metro terug te nemen naar ons appartement. Morgen vliegen Mark en ik naar Cebu (Filipijnen), waar we 2 weekjes gaan genieten van het paradijs, zoals mama de Filipijnen omschrijft.

Liefs vanuit Singapore!