Week 27: Kuta, Baby and Canggu - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Kim Diender - WaarBenJij.nu Week 27: Kuta, Baby and Canggu - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Kim Diender - WaarBenJij.nu

Week 27: Kuta, Baby and Canggu

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 April 2018 | Indonesië, Canggu

Hola vanaf het heerlijk zonnige en warme Bali! Week 27 alweer, bizar! Gisteren had ik het er nog met Baby over dat ik 5 maand onderweg was, toen we gingen tellen bleek ik al over de 6 maand te zitten, zo gek. De tijd blijft vliegen. Stiekem verlang ik inmiddels wel meer en meer naar huis. Nee dat betekent niet dat het anytime soon gaat gebeuren, zeker niet aangezien er dingen gepland staan. Ja ja ik en plannen, het bestaat nog haha. Afgelopen week heb ik een enorm lui weekje gehad, soms ook wel even lekker.

Vrijdag sliep ik wederom uit. Toen ik eenmaal uit bed gekomen was ging ik samen met Laura, mijn Belgische kamergenootje, naar Starbucks en wandelden we langs het strand wat rond. Na een fijne beach walk, een koffie break, winkel sessie en een extra snack break, was het tijd om terug te gaan naar het hostel waar we de rest van de middag aan het zwembad hebben gehangen en in contact kwamen met een Koreaans meisje. Toen de zon eenmaal onder was en ik begon te klagen dat ik honger had, besloten we met zijn drieën wat te gaan eten. Ook hier ben ik weer savage wanneer het aankomt op eten, vandaag was het wederom Italiaan. Tijdens het eten kregen we een berichtje van een ander kamergenootje, of we zin hadden om nog wat te drinken als we klaar waren. Prima! Uiteindelijk belandde we met zijn vijven in Skygarden, schijnbaar “the place to be in Kuta”, voor een iets te gezellig nachtje.

Zaterdag was ik erg blij met de optie tot extra espresso shots in mijn Starbucks koffie. Omdat ik de dag ervoor ook al lui aan het zwembad gelegen had, besloot ik vandaag mijzelf nuttig te maken aan het zwembad en vast dingetjes uit te zoeken die baby en ik eventueel konden doen in Bali. Lui, maar toch nuttig haha. In de avond hadden we een traditional Balinese hostel dinner. Ondanks dat ik niet dol ben op Aziatisch eten, besloot ik toch netjes alles te proberen. Ook al was het maar een beetje. Uiteraard had ik na het eten dan ook nog honger, dus liepen Laura en ik richting de Mall voor een wafel en fruit. De rest van de avond hebben we lekker relaxt aan het zwembad gehangen.

Zondag besloot ik na mijn koffie eens een strandwandeling de andere kant op te maken. Heerlijk om te luisteren hoe de golven, welke overigens echt idioot hoog zijn hier, tegen de rotsen op slaan en soms tot het pad komen. Dit geluid verveeld nooit. Na een kwartier lopen kwam er nog een ander fijn uitzicht bij, namelijk vliegtuigen die boven zee hun landing aan het inzetten waren. Hier in Denpasar is het vliegveld aan zee, dus in de verte lijkt het net of de vliegtuigen op de wilde zee landden. Na een wandeling van ruim drie uur, kon ik de warmte niet meer aan en ging ik terug naar het hostel, waar ik wederom aan het zwembad belandde. In de avond ging ik samen met Laura en Kyra, een Duits meisje, eten bij de Skygarden, waar ze tot mijn grote vreugde all-you-can-eat hadden. Na het eten deden we nog een paar dansjes en rond 11 ging ik terug naar mijn hostel om de bekerfinale te kijken. Feyenoord till I die! Wat heerlijk!

Maandag was het na een heerlijke douche tijd om Baby van het vliegveld te halen. In een koffiebarretje vlakbij de arrival uitgang wachtte ik geduldig, oké misschien een beetje ongeduldig, om weer reunited te worden met Baby. Zo ontzettend leuk! Na ruim een uur kwam Baby eindelijk naar buiten, praatte we wat bij en namen een Grab naar ons hotel. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt en een orkaan van rommel hadden veroorzaakt op de kamer, liepen we richting de mall voor koffie en om een simcard te regelen voor Baby. Daarna genoten we nog wat van het strand, voor we terugliepen naar het hotel, waar we de rest van de middag aan het zwembad gehangen hebben met Ghanese muziek. Heerlijk! Terug op de kamer kreeg ik een berichtje van Manuel, mijn Duitse maatje uit Vietnam en Thailand, of ik toevallig in Kuta was en wilde meeten. Blijft grappig hoe dit blijft gebeuren, dit is al de derde keer dat Manuel en ik toevallig op dezelfde plek zijn en blijven meeten. Baby vond het prima om met zijn drieën wat te gaan eten, dus we besloten samen met Manuel naar de Italiaan te gaan. Na het eten zijn we wat aan het strand gaan hangen, waar we genoten van de megagolven, de sterren en de maan en de vliegtuigen in de verte. Fijn dagje met een heerlijk einde!

Dinsdag sliepen we uit, omdat Baby er een reis van 26 uur op had zitten. Vond ik heel erg natuurlijk… not haha. Nadat Baby wakker was, liepen we naar de Mall voor koffie. Toen we beide eenmaal helemaal wakker waren, besloten we op speurtocht te gaan in Kuta en kwamen we uit bij Ground Zero. Het 2002 bombing monument. Bizar hoeveel namen er op dit monument stonden. Ondanks dat het al erg lang geleden was, werden we er toch allebei een beetje stil van. Vanaf het monument liepen we nog wat meer door het stadje en daarna besloten we terug te gaan naar het hotel en te genieten van het zwembad en onze muziek. ‘savonds aten we wat bij een lokaal barretje om te hoek en dronken we nog wat aan het zwembad voordat het bedtijd was.

Vandaag namen we een Grab van Kuta naar Canggu, een stadje een uur verder op. Aangekomen bij ons nieuwe hotel keken we eerst onze ogen uit. Ons badkamer uitzicht is echt fantastisch! We kijken vol over de rijstvelden heen. Stukken leuker dan het opdringerige en westerse Kuta. Na wederom een oorlogsgebied veroorzaakt te hebben op onze kamer liepen we naar de receptie om te vragen voor de fietsen, welke het hotel volgens internet had. Helaas bleek deze informatie onjuiste te zijn en had het hotel geen fietsen. Omdat we toch wel graag naar de tempel wilden, en dit te ver was om te lopen, besloten we, ondanks dat we de nodige ongelukken gezien hebben en mensen met wonden, dan maar om een scootertje te huren. Vervolgens zijn we naar Tanah Lot Temple gereden. Een kei toeristische tempel aan zee. Persoonlijk vonden wij de oceaan welke op de rotsen sloeg en de prachtige rotsformaties mooier dan de tempel zelf. Maar het totaal plaatje was niet verkeerd. Vanaf de tempel reden we terug naar ons hotel, waar we nu heerlijk aan het relaxen zijn in het restaurantje.

Lui, maar fijn weekje dus. Morgen hebben we nog een dagje in Canggu, waar we willen gaan surfen. Daarna gaan we naar Ubud, door naar het noorden en dan via de oostkust, waar we willen duiken, richting de eilanden om te eindigen in het zuiden. Heerlijke vooruitzichten met fijn gezelschap! Verder komt Mark over een maandje deze kant op en heb ik een tripje gepland naar Hong Kong met mijn maatje uit Manila. Life is good!

Liefs vanuit Bali!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

World travels

Actief sinds 23 Okt. 2017
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 19501

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 31 December 2018

Down south!

Landen bezocht: