Week 30: Uluwatu, Kuta en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Diender - WaarBenJij.nu Week 30: Uluwatu, Kuta en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Diender - WaarBenJij.nu

Week 30: Uluwatu, Kuta en Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Mei 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

En daar issie dan, de magische 3! Week 30 alweer. Jeetje het gaat echt te snel. Ik vind het zo raar om me dit soort dingen te realiseren. Het voelt soms echt pas als een maand geleden dat ik op het vliegtuig naar Ghana stapte. Of het doorscrollen van foto’s, ook zoiets geks. Omdat de afgelopen 30 weken een constante serie van (door)reizen en ontdekken zijn geweest, vergeet ik soms wat ik allemaal al gedaan en gezien heb. Inmiddels hebben we afscheid genomen van het heerlijke Bali en zijn we in Maleisië beland. Het begint allemaal een beetje normaal te voelen, al is het dat natuurlijk niet.

Zaterdag sliepen we eerst uit en checkten we vervolgens uit. Vanaf Dunkin Donuts (5 minuten verderop), boekten we vervolgens een Grab naar Uluwatu. Onze laatste stop in Bali. Aangekomen bij het hotel besloten we een scootertje te huren. Onze eerste stop was een smoothie bowl place, welke Baby online gevonden had. Helaas waren de smoothies hier niet zo geweldig als in Canggu, maar de koffie daarentegen was gelukkig wel van uitstekende kwaliteit. Daarnaast waren we ontzettend blij met deze plek, toen we ontdekten dat we hier eindelijk weer dingen op Netflix konden downloaden! Onderweg terug naar het hotel spotte we een Italiaans restaurantje, the Rolling Fork waar we natuurlijk nog een tussenstop maakten. Beste idee van de dag. Daarna zijn we lekker aan het zwembad gaan hangen en gaan netflixen. In de avond besloten we bij de Italiaan te eten en genoot ik van een echte Italiaanse pizza! Heerlijk! De rest van de avond hebben we aan het zwembad gehangen.

Zondag besloten we bij de Italiaan te gaan brunchen. Na een goede brunch reden we door naar Uluwatu tempel. Een van de bekendere tempels van Bali, met prachtige uitzichten. Behalve de mooie uitzichten, staat de tempel bekend om zijn vele apen. De apen hier zijn echt terroristen. Zo stal een aap een bril van een toerist. Na wat onderhandelen en omkopen met nootjes, lukte het een van de locals om deze bril terug te krijgen. Wat een grap! Vanaf de tempel reden we door naar Pandang beach, een van de mooiere en bekende stranden. Na een middagje strand was het tijd voor een feestje bij Fins beachclub, welke mij werd aangeraden door Annemiek. Helaas was het hier ontzettend druk, zo druk dat we het niet leuk vonden, en waren we er dan ook snel klaar mee, dus besloten we maar pizza te gaan eten bij de Italiaan.

Maandag had ik een veel te lekker Italiaans broodje voor lunch, wat fijn om weer even vertrouwd eten binnen te krijgen. Daarna reden we naar een abandoned plane in de middle of nowhere. In het verleden was het vliegtuig toegankelijk, maar tegenwoordig mag je alleen vanaf de heuvel dit ghost vliegtuig bekijken. Het is onduidelijk hoe dit vliegtuig hier beland is en waarom dit hier nog steeds. Toen we foto’s gemaakt hadden, zagen we dat Baby haar hand ineens grijze vlekken had, kei raar. Na de plane besloten we een middagje aan het zwembad te gaan chillen, waar ik een voetbal vond en mijzelf daarmee de rest van de middag goed vermaakte. Daarna aten we nog eenmaal bij de Italiaan.

Dinsdag ochtend namen we een grab naar Kuta, omdat we de volgende dag een vlucht zouden hebben naar Kuala Lumpur. Kuta vonden we eerder al niet zo leuk, we hebben hier eigenlijk niks meer gedaan. In de avond besloten we te gaan eten bij de Sky bar, waar ze all you can eat and drink aanbieden tegen een leuk prijsje. Na het eten bleef het druk, dus besloten we te blijven voor een feestje en een leuk avondje.

Woensdag moesten we om 12 uur uitchecken en hebben we de rest van de middag in de ‘lobby’ van het hotel gezeten. Gelukkig hebben we hier werkende WiFi en konden we dan ook op ons gemak Maleisië en Singapore to-do uitzoeken. Toch fijn om weer eens normaal en goed werkend internet te hebben, dat is niet vaak gebeurd op Bali nog. Daarna namen we een Grab naar het vliegveld voor onze vlucht naar Kuala Lumpur. Bye bye Bali, it was a pleasure! De vlucht naar Maleisië verliep allemaal soepel. Tegenwoordig is er zelfs wifi aan boord, hoe relaxt is dat. Aangekomen op Kuala Lumpur ging het allemaal heel makkelijk en waren we binnen no-time de douane door en hadden we ook vrij snel onze tassen. Buiten boekten we een Grab en een uur later kwamen we aan in ons gasthuis. In het gasthuis had ik nog een leuk gesprek met de jongen van de receptie welke uit Bangladesh kwam en mij vertelde over het leven daar en zijn reizen. Daarna was het tijd om te slapen.

Donderdag verkenden we Kuala Lumpur. Natuurlijk was de eerste stop de bekende Petronas Twin Towers. Samen met een aantal Chinezen poseerden we gezellig voor de Towers en daarna zochten we binnen in de mall de airco op. Nadat we wat waren afgekoeld zijn we door het KLCC-park te lopen. Aangekomen in de speeltuin van het park lieten we het kind in ons naar buiten komen en sprongen we op de schommels. Vanuit het park liepen we door naar Central Market. Het leuke aan Kuala Lumpur vinden wij dat je van wijk naar wijk loopt en het enorm multicultureel is. Zo liepen we van een westers gedeelte, door een moslim gedeelte, naar een Chinese wijk ineens een Indiaanse wijk in. Zo leuk al die verschillen! Aangekomen bij Central Market genoten we van alle leuke kunst stukjes – en de airco. Vanaf hier liepen we door naar Menara Square, waar alle koloniale gebouwen staan en de eerste vlaggenmast van Maleisië. Erg leuk plein! Terwijl we op het plein genoten van alle mooie gebouwen en poserende Chinezen werd de lucht ineens enorm grijs, bijna zwart, en begon het heel hard te onweren. Beide genoten we van de flitsen in de verte tussen de vele skyscrapers. Op de weg terug werd de lucht donkerder en donkerder en begon het ineens kei hard te regenen. Toen het schuilen ons allemaal te lang duurde, besloten we in de regen maar terug te lopen naar hotel. Als verzopen katjes kwamen we aan in het hotel. Het leek wel Nederland… Wat een ellende! In de avond aten we Italiaan in de straat naast het hotel en hebben we een gezellig avondje barren en clubben gehad.

Vrijdag hadden we een lui lekker dagje. Toen we eindelijk wakker werden liepen we naar Starbucks voor koffie en een broodje. Daarna gingen we terug naar het hotel, waar we genoten van een middagje netflixen in bed. Heerlijk dat dit weer even kan. Na een middagje netflixen was het tijd om ons om te kleden en naar de Twin Towers te gaan, waar we hadden afgesproken met een Filipijns meisje welke we de avond ervoor hadden leren kennen. Bij de Twin Towers genoten we eerst van de water and light show in de fontein bij het KLCC-park en aten we daarna wat in foodcourt. Na het eten liepen we terug richting de barstreet bij het hotel, waar we, op aanraden van ons Filipijnse maatje, bij een Turks barretje belandden voor een chill avondje. De bar was erg goed gemaakt, aangezien we daadwerkelijk het idee hadden alsof we in het Midden-Oosten beland waren. Blijft een gek gevoel om soms niet meer te beseffen waar je precies bent. Rond middernacht was het weer tijd voor een avondje clubben. Handig dat dit om de hoek van het hotel zit. Goed uitgezocht – perongeluk.

Vandaag hebben we wederom een lui lekker dagje. Niet alleen omdat we aan het bijkomen zijn van de club avonden, maar ook omdat het wederom regent. Het is echt net weer alsof ik in Nederland ben… Behalve voor een starbucks lunch zijn we vandaag verder het hotel nog niet uit geweest. Niet dat we het heel erg vinden. We zijn allebei wel een beetje klaar met het constant pakken en heen en weer reizen, dus genieten van deze daagjes. Weer eventjes alles op een laag pitje en opladen. Ondanks dat dit niet mijn reisstijl is momenteel, merk ik nu wel hoe erg ik het op dit moment waardeer en hoe hard ik dit nodig had ook! Fijn dat we hier beide behoefde aan hadden en dat dit even kan. De komende dagen blijven we nog in Kuala Lumpur ook, dus we hebben weinig haast qua dingen doen, aangezien we tijd genoeg hebben. Verder komt Mark volgende week al! Leuk!!

Liefs vanuit het regenachtige Kuala Lumpur